blank
رگلاژ پنجره الومینیومی

نحوه تعمیر و رگلاژ در و پنجره الومینیومی

فلز الومینیوم به خاطر داشتن مزایا زیاد و خواص بی نظیری مانند وزن سبک ، شکل پذیری و جوش پذیری ، استحکام و مقاومت بالا در برابر خوردگی و همچنین ماندگاری زیادی که در شرایط اب و هوایی متفاوت دارد ، در صنایع مختلف از جمله درب و پنجره دوجداره مورد استفاده قرار میگیرد.

با اینکه پنجره های الومینیومی بسیار مقاوم هستند و به ندرت دچار مشکل میشوند و نیاز به تعمیر و یا رگلاژ پیدا میکنند ، اما هرچیزی ممکن است در بلند مدت نیاز به تعمیر پیدا کند و درب و پنجره های الومینیومی هم مستثنی نیستند و ممکن است اشکال پیدا کنند و نیاز به تعمیرات مخصوصی داشته باشند . شما باید به این ایرادات جزئی توجه کنید تا به مشکل بیشتری تبدیل نشوند . پنجره های الومینیومی برای تعمیر و یا رگلاژ حتما به یک فرد متخصص نیاز دارند. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی تعمیر و رگلاژ پنجره های الومینیومی به طور کامل بپردازیم .

رگلاژ پنجره الومینیومی
پنجره الومینیومی

رگلاژ پنجره الومینیومی

طبق تجربه شرکت ما و بقیه همکاران ، رگلاژ یکی از  پیچیده ترین بخش خدمات تعمیرات  است . .این کار یک ساز و کار کاملا مهندسی است بر اساس عملکرد قطعات است : نیازمند یک نیروی متخصص و فنی است که با تک تک بخش های درب و پنجره الومینیوم اشنایی کامل داشته و ایرادات هر قسمت را به خوبی بشناسد . البته این نکته هم حائز اهمیت است که یراق الات این سیستم ها دارای  مهندسی بسیار خاصی است که برای تنظیم دقیق ان باید پارامتر هایی را رعایت کرد تا از ایرادات بعدی جلوگیری کرد .

معمولا ساختار پنجره های الومینومی به گونه است که قابل رگلاژ و تعمیر است : این تعمیرات با استفاده از ابزار مخصوص و اچار آلن برای تنظیم یراق الات و زاماک انجام میشود .

رگلاژ پنجره
رگلاژ پنجره

چه زمانی پنجره الومینیومی نیاز به تعمیر و رگلاژ دارد ؟

در صورت پایین بودن کیفیت تولید ، نصب غیر اصولی و یا عوامل انسانی مثل باز کردن و بستن با فشار زیاد ، درب و پنجره الومینیومی به مرور زمان نیاز به تعمیر و رگلاژ پیدا میکند . حالت هایی که نشان دهنده نیاز درب و پنجره به تعمیر و رگلاژ است به ترتیب زیر است :

_راحت باز و بسته نشدن

_دست رفتن مطلوبیت و کارایی اولیه

_از ست دادن عایق حرارتی

_اشکال در بسته شدن درب و پنجره الومینیومی و به کار نبردن فریم مستحکم

_اسیب به لاستیک های اطراف پنجره و یا شل شدن انها که قابل تعویض میباشد .

_عملکرد نامطلوب یراق الات درب و پنجره

_خم شدن و یا شکستن لولای بازویی فریم لس

_عدم عایق صدا بودن که به دلیل خارج شدن از رگلاژ،  عایق بندی نادرست و نصب غیر اصولی و یا استفاده از شیشه غیر استاندارد و پروفیل درجه سه است .

_نفوذ آب در اطراف پنجره دوجداره که به دلیل رگلاژ نامناسب و استفاده نادرست از چسب و لاستیک های مخصوص

در صورت اتفاق افتادن این حالت ها ، میگویند پنجره از رگلاژ خارج شده است . بنابر این توصیه میشود سریعا برای تعمیر و رگلاژ در و پنجره الومینیومی اقدام کنید .

اقدامات قبل از شروع تعمیرات و رگلاژ پنجره های الومینیومی

قبل از شروع تعمیرات و یا رگلاژ قسمت های مختلفی باید  بررسی شود . در ابتدا باید تنظیمات زاماک بررسی شود زیرا این قطعه در رگلاژ موثر است . مرحله بعد تعمیرکار سراغ الن مخصوص خود میرود و یراق الات را تنظیم میکند که لنگه و قاب در یک راستا هماهنگ قرار بگیرند . مرحله بعد وقت چک کردن لولا هاست که اگر نیاز باشد باز میشود و در صورت نیاز لولای کمکی اضافه میشود که به دلیل افزایش مقاومت و استحکام و ماندگاری ساز و کار است .

مرحله نهایی نوبت به رگلاژ شیشه هاست که با استفاده از زیر شیشه و کاردک مخصوص انجام میشود .

تعمیر پنجره های الومینیومی

 

اقدامات لازم برای رگلاژ درب و پنجره الومینیومی:

تعویض لولای درب و پنجره

عوض کردن یراق الات خراب و از کار افتاده

عایق بندی و گرفتن درزهای موجود در اطراف پنجره ها

اضافه کردن بازشو به پنجره های فیکس و همچنین تغییر چپ بازشو به راست بازشو و برعکس

رفع ایرادات موجود در هنگام باز و بسته کردن پنجره های دوجداره الومینیوم

تعمیر و یا تعویض قفل و دستگیره پنجره دوجداره

تعویض لاستیک های اطراف درب و پنجره

تعویض لولای پنجره فریم لس

تعمیر و تعویض اسپانیولت پنجره ها

تعمیر پنجره الومینیومی
تعمیر پنجره الومینیومی

اقدامات لازم برای رگلاژ پنجره الومینیومی

برای اینکه پنجره های الومینیومی شما نیاز به تعمیر پیدا نکنند باید مواردی را رعایت کنید :

پنجره هارو درست و اصولی باز و بسته کنید

فریم اهنی در اطراف پنجره های دوجداره هنگام نصب بسیار مهم است

از دیگر نکات سفت بودن پیچ های قفل و دستگیره پنجره

مورد حائز اهمیت دیگر تعویض دوره ای لاستیک های اطراف پنجره برای عایق بندی و درزگیری بهتر است.

تعمیر پنجره الومینیومی قدیمی

فلز الومینیوم از نظر میزان کاربرد و ارزش بعد از آهن قرار دارد و چون سبک است به سادگی شکل میگیرد و  کاربرد وسیعی دارد . همین خاصیت اما در نحوه رگلاژ درب الومینیومی باعث مشکل است . چرا که تعمیرکار باید دقت کند که اسیب به پروفیل نرسد . یراق  الات این نوع درب و پنجره چون کاربرد منحصر به فردی دارد دارای پیچیدگی های خاصی هم هست. همین پیچیدگی ها هم باعث کیفیت بالاتری نسبت به یراق upvc میشود.

حتما دقت کنید که نباید خودسرانه اقدام به رگلاژ و تعمیر پنجره کنید ، زیرا هم تعویض یراق الات الات . هم رگلاژ پنجره نیاز به تخصص دارد و پارامتر های خاص خود را میطلبد ، که توسط سرویس کار و تعمیرکار پنجره دوجداره ارائه میشود .

توصیه تتا الومینیوم به شما عزیران این است که در بحث رگلاژ پنجره الومینیومی با افراد خبره و با تجربه تماس بگیرید .

اگر تعمیرات به طور حرفه ای انجام شود علاوه بر افزایش کارایی ایرادات را به طور اساسی حل میکند که در اینده هم مشکلی پیش نیاید .

 

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank