blank
سقف شیشه ای

سقف شیشه ای و انواع آن

سقف شیشه ای
سقف شیشه ای

سقف شیشه ای یکی از سازه های مدرن امروزی است که پا به عرصه صنعت و ساختمان گذاشته و محبوبیت زیادی بین افراد پیدا کرده است . با پیشرفت دانش ساختمانی و مهندسی ، امروزه این سازه ها از منحصر به فرد ترین و زیبا ترین سازه ها به شمار می اید که در بسیاری از ساختمان های گران قیمت و لوکس ، از این سقف های شیشه ای مقاوم که برای همین منظور ساخته شده اند ، استفاده میشود .
سقف شیشه ای متحرک یکی از انواع سقف های شیشه ای است که امروزه یکی از اصلی ترین دکوراسیون های داخلی به حساب می اید که انواع ان را در خانه های شیک و مدرن میبینید. در عصر مدرن دیگر افراد به دنبال مصالح ساختمانی سنگین مانند سیمان و گچ برای اجرای سقف های خانه خود نیستند ، سقف های شیشه ای نشکن جایگزین مناسبی برای خانه ها شده است برای ساخت این سازه ها از شیشه های سکوریت کامل با ضخامت 10 تا 12 سانتی متر استفاده میشود . این اندازه استاندارد برای داشتن یک سطح ایمنی ایده ال در برابر ضربات احتمالی است . در زمان هایی که از سقف های شیشه ای برای مکان هایی با ارتفاع زیاد مانند پاسیو ها یا رستوران ها استفاده میشود باید از شیشه های لمینت استفاده کرد .

انواع سقف های شیشه ای کدام اند ؟

سقف های شیشه ثابت : به صورت کاملا یکپارچه نصب میشوند و ایمنی بسیار بالایی برخوردارند .

سقف های شیشه متحرک : دارای ریل اند ، به اصطلاح بازشو طراحی و مونتاژ میشوند . برای به حرکت در اوردن سقف های ریلی یا باید از موتور های الکتریکی استفاده کرد یا با استفاده از گیربکس های دستی باز و بسته کرد .

شاید بتوانیم چند دسته بندی برای سیستم در نظر بگیریم اما با پیشرفت فناوری و تولید  نمیتوانیم منکر این قضیه شویم که  متخصصان ، طراحی های بی حد و مرز برای سقف های شیشه ای به وجود اورده اند . این بدان معناست که : سقف های شیشه ای میتوانند ظریف یا چشمگیر ، یا طوری طراحی شوند که در هر فضایی قابل اجرا باشند و یا با هر پیکر بندی مانند ثابت یا بازشو وجود داشته باشند .

ویژگی های سقف های شیشه ای

مهم ترین نگرانی ای که متقضیان این سازه ها دارند ، نداشتن اعتماد کامل نسبت به استحکام و مقاومت انهاست . از سری ویژگی هایی که باعث میشود تا عملکرد و کارایی این سازه ها تضمین شوند عبارتند از :

شیشه های این سیستم حرارت دیده میباشند و افزایش و کاهش دما و انبساط و انقباض باعث خرابی و یا ایجاد ترک و شکستی بدنه انها نمیشود .

قاب هایی که در این سازه استفاده میشود الومینیومی بوده و بسار مقاوم است ، پس تحمل وزن بالا این سیستم را دارد .

شیشه های مورد استفاده در این سقف ها عایق دما و حرارت خوبی است و از ورود و خروج حرارت و انرژی جلوگیری میکند .

کنترل سقف های شیشه ای جمع شونده با موتور های الکتریکی است که در مواقع لزوم ،با دست هم میتوان انهارا باز یا بسته کرد .

در سقف های متحرک هوشمند امکان تشخیص برف و باران توسط سنسور وجود دارد که سقف به طور خودکار بسته میشود .

شیشه های که در این سقف ها قابل استفاده اند اعم از ساده ، شفاف ، مات و همچنین رنگی میباشند .

سقف شیشه ای متحرک
سقف شیشه ای متحرک

قیمت سقف شیشه ای

از بزرگ ترین و مهم ترین سوالات پیمانکاران یا معماران هنگام انتخاب این سازه ها قیمت آن است .

بدون در نظر گرفتن مشخصات یک پروژه واقعا قیمت گذاری سقف امکان پذیر نیست . قیمت این سقف ها هم مانند بقیه کالاهای ساختمانی متغییر است ، پس بهتر است برای داشتن قیمت دقیق ، با کارشناسان ما در تتا الومینیوم در ارتباط باشید . متریال سقف های شیشه ای به طور متری محاسبه و فروخته میشود ، با همکاران ما در قسمت فروش در ارتباط یاشید تا با یک مشاوره خوب ، یک خرید بهینه داشته باشید .

این نوع سقف باعث افزایش ارزش ملک میشود ؟

در جواب میگوییم حتما ! یکی از هدف های صاحب خانه ها و یا پیمانکاران بالا بردن ارزش ملک است، با اضافه کردن سازه های  مدرنی همچون سقف های شیشه ای ! بسیاری از صاحب خانه ها به دنبال اطمینان از افزایش ارزش ملک است و صرف امید به رشد طبیعی بازار کافی نیست .

کاربرد سقف شیشه ای

1. باعث تنظیم گرما و تابش خیره کننده میشود

بهترین گزینه برای طراحی هایی که دما باید در سطوح دقیق حفظ شود ، سقف های شیشه ای اند . این ویژگی است که انها را به راه حلی عالی برای برای باغ ها تبدیل میکند تا از گرفتگی بیش از حد ساختار شیشه ای شما در روز های گرم و افتابی تابستان جلوگیری کند .

2. امکان استفاده از نور طبیعی

یکی از رکن های اصلی برای زیبایی طراحی شما استفاده از نور طبیعی است . گاهی امکان اجرا و نصب پنجره های دیوار به دیوار بسادگی امکان پذیر نیست اما سقف های شیشه ای این مشکل را حل کرده اند و باعث میشوند شما حریم خصوصی خود را حفظ کرده و همچنین با استفاده از شیشه های مات شونده میتوانید با لمس یک دکمه عملکرد طراحی را بهبود ببخشید .

3.ارائه منظره نفس گیر در پنت هاوس

از دیگر مزایا شگفت انگیز سقف های شیشه ای هوشمند قابل تعویض این است که این امکان را به شما میدهد تا به مناظر خیره کننده اسمان خیره شوید . این از جاذبه هایی است که باعث شده رستوران ها ، کافه هاو  هتل ها و جتی اداره جات به استفاده از این سازه  رو بیاورند . چرا که باعث جذب مشتری بیشتری برایشان میشود .

از دیگر مزایا میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

حس بزرگ تر دیده شدن فضا ، به لطف استفاده از شیشه

نصب اسان و سریع مواد

هزینه نگهداری اندک

و یگ گزینه عالی برای کسانی که در خانه گیاه دارند !

سقف شیشه ای ثابت
سقف شیشه ای ثابت

چرا تتا الومینیوم ؟

با بیش از 15 سال سابقه درخشان در زمینه تولید پروفیل با کیفیت ، نماهای مدرن و انواع درب و پنجره های الومینیومی ، همچنین تولید و اجرا انواع سقف های شیشه ای میتواند رویای شما در ساختمان را به واقعیت تبدیل کند . و از طراحی های شما بهترین اجرایی را به وجود اورد .

کافیست با مشاورین  ما در ارتباط باشید

09121908363

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank