blank
blank

نما شیشه ای ساختمان و انواع ان -توضیحات نما شیشه ای

blank

در برهه های مختلف زندگی بشر نماهایی مختلف و متنوع برای ساختمان استفاده شده است که هرکدام از ان ها بسته به نوع طراحی و ساخت از مزایا و معایبی برخوردار بوده اند . یکی از این نوع نماها را میتوان نمای شیشه ای ساختمان دانست که امروزه در ساختمان های مختلف استفاده میشود .

نما شیشه ای

زمانی که نمای یک ساختمان دارای پوششی با حداقل 60% از شیشه باشد در این صورت این نما را نمای شیشه ای میگویند . در این مقاله به معرفی انواع نمای شیشه ای ساختمان از جمله مدرن و فریم لس میپردازیم.

 

انواع نمای شیشه ای

نمای شیشه ای بنا به کاربردی که دارند در داخل و خارج از ساختمان از انواع مختلفی برخوردار هستند . در ادامه به برخی از پر کاربرد ترین انواع نماع نمای شیشه ای ساختمان اشاره ای خواهیم کرد

.نمای شیشه ای کرتین وال 
.نمای شیشه ای اسپایدر
.نمای شیشه ای یونیتایزر

 

.نماشیشه ای فریم لس
.نمای شیشه ای دوپوسته
.نمای شیشه ای هندریل

 

نمای شیشه ای کرتین وال

 

نمای کرتین وال یکی از نماهای مدرن با ترکیب پروفیل های الومینیومی به عنوان سازه و لاستیک های اب بندی و هوابندی و اتصالات نصب میباشد.نمای کرتین وال مزایای زیادی دارد که یکی از این مزایا این است که با استفاده از نرم افزار های مخصوص ،فشار و باد و فشار باد مرده روی نمای ساختمان را محاسبه کرده که با این شیوه ایمنی نما در برابر مخاطرات جوی از جمله باد و باران بسیار مقاوم است . این نوع نما از جذاب ترین نماهای مدرن است که تولید ان به صورت کاملا صنعتی است و با شرایط تعبیه ای که دارد ، انعطاف پذیری بسیار ویژه ای در برابر زلزله و نشست های احتمالی ساختمان پیدا میکند . برای اطلاعات بیشتر میتوانید ویدیو مربط به کرتین وال را مشاهده کنید

 

 

از جمله برتری های نمای شیشه ای کرتین وال:

.نبود محدودیت در رنگ فریم
. امکان استفاده از بازشوی پنهان در نما
. تعبیه راحت شیشه و راحتی در عوض کردن ان
.فعالیت مستقل هر کدام از فریم ها در مقابله با زلزله
. امکان بهره گیری از رنگ های گوناگون در نمای ساختمان

 

نمای شیشه ای اسپایدر

در این مدل از شیشه های دو جداره 6میلی متری استفاده میشود که یک لایه پلاستیک 2میلی متری در بین دو لایه شیشه ان قرار گرفته است. این مدل نماها به صورت خود ایستا هستند که به صورت اتصالات نقطه ای (عنکبوتی شکل ) به سازه نما متصل میشوند.

نوع اسپایدر بهترین نوع اتصال است که با حداکثر دید و کمترین میزان فریم و بالاترین سطح ایمنی در نمای ساختمان ها  مورد استفاده قرار میگیرد .

نما شیشه ای اسپایدر که به وسیله ی پایه های اسپایدر بر روی ساختمان نصب میگردد یک مزیت بسیار قابل توجه نسبت به نمونه های دیگر شیشه ای در ساختمان دارد و ان هم اراِِئه نما و دید یکپارچه است که در ساختمان ایجاد میشود. از نمای اسپایدر بیشتر در مکان های صنعتی ، اداری و تجاری استفاده میشود . که با توجه به شرایط محیطی و همچنین نظر و سلیقه معماری در طراحی سازه از ان استفاده میشود.

با گسترش سبک های مدرن در ساختمان ،نمای شیشه ای اسپایدر، حداکثر دید با کمترین میزان استفاده از فریم و فلزات با بالاترین سطح ایمنی و ایزولاسیون را امکان پذیر میکند .

نما شیشه ای اسپایدر

نمای شیشه ای یونیتایزر

نمای یونیتایزر یک نوع نمای شیشه ای یکدست و یکنواخت شده است که به صورت پیش ساخته در کارخانجات تهیه شده و به راحتی بر روی نمای بیرونی ساختمان نصب میگردد . مزیت بزرگ نمای یونیتایزر را میتوان مقاومت این نوع نما در برابر لرزه های زلزله دانست که به دلیل انعطافی که در قسمت های اتصال ان موجود دارد ایجاد خواهد شد .

نمای شیشه ای فریم لس

در نمای شیشه ای فریم لس یا همان نمای شیشه ای یوچنل با استفاده از پروفیل های فلزی ،سطح نما را شبکه بندی میکنند و فریم نما داخل این شبکه ها قرار میگیرد . لاستیک های مخفی در این فریم ها برای هوابندی و اب بندی نما تعبیه شده است تا شیشه به اسانی روی ان ها قرار بگیرد . در مدل فریم لس ،شیشه ها با فاصله کمی نسبت به یکدیگر و بدون هیچ عنصر اضافی قرار میگیرند . این سیستم بیشترین سطح شیشه بر روی نما را خواهد داشت.

نما شیشه ای

در این نوع از اجرای نمای شیشه ای ساختمان، امکان نصب اسان برای اجرا کنندگان ان فراهم است و به دلیل نداشتن محدودیت در انتخاب رنگ فریم به معماران حق انتخاب و تنوع بیشتری را می دهد .

 

نما شیشه ای هندریل

عملا هندریل را میتوان یک محافظ و یا انواع نرده شیشه ای برای حفاظت از محیط های مرتفع و راه پله ها دانست ولی از انجا که استفاده از هندریل برای زیبایی ساختمان به جای نرده های فلزی نیز قابل استفاده و کاربرد است میتوان هندریل را نیز یکی از نماهای ویژه شیشه ای دانست که معمولا در محیط های داخلی ساختمان قابل استفاده خواهد بود.

نماشیشه ای و انواع ان

 

 

نمای شیشه ای دو پوسته

نمای شیشه ای دو پوسته ساختمان میتواند جهت محافظت و عایق بندی ساختمان در برابر الودگی صوتی و جوی و محیطی کاربرد بسیار زیادی داشته باشد . این نوع نما معمولا با فاصله ای بیش از چهل سانتی متر نسبت به نمای اصلی ساختمان ایجاد میشود و محلی برای رفت و امد مابین این نما و جداره اصلی برای نظافت در نظر گرفته میشود.

مزایا نمای شیشه ای

.تنوع رنگی

.عایق حرارت

.مقرون به صرفه

.سرعت اجرای بالا

.ظرافت و زیبایی چشم نواز

.افزودن زیبایی به نمای خارجی ساختمان

 

.کنترل کننده عایق صوتی

.بالا بردن امنیت و ایمنی ساختمان

. جلوگیری از ورود اشعه ماوراء بنفش

. امکان ورود نور طبیعی در هنگام روز

.تامین دید یکپارچه برای افراد داخل ساختمان

.سرعت در اجرای نما

 

قیمت نمای شیشه ای

بسته به نوع نمای شیشه ای مورد نیاز برای اجرا، قیمت تمام شده ی کار متفاوت می باشد. بنابر این قیمت قطعی نمیتوان از نمای شیشه ای ارائه داد و باید براساس شکل و ساختار نمای ساختمان، نمای شیشه ای طراحی شود . بعد طرح نهایی انالیز میشود . عوامل موثر در قیمت نمای شیشه ای کاملا تابع شکل و ساختار پروفیل ها ، نوع سیستم به کار رفته ، انواع متفاوت یراق الات مورد استفاده و نوع شیشه بکار رفته در نما میباشد.

 

از انجا که از سازه های نگهدارنده یسیار متنوعی در نمای کرتین وال میتوان استفاده کرد ، قیمت نمای شیشه  ای کرتین وال هم متفاوت است. از عوامل تاثیر گذار روی قیمت نمای کرتین وال، وزن پروفیل و سازه ها، نیروی وارده و سیستم سازه ای بکار رفته هستند.

 

شرکت تتا المینیوم تولید و عرضه کننده انواع پروفیل و درب پنجره دوجداره،

اسکای لایت سقف شیشه ای ، پنجره های گیوتینی و … میباشد . جهت سفارش محصولات و یا مشاوره با کارشناسان تتا المینیوم تماس بگیرید

تلفن تماس :

09121908363

مدیریت مهندس وحید  امیر ابادی

09121909018

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank