blank
blank

هر آنچه که باید از کرتین وال بدانید

کرتین وال یک پوشش خارجی غیر سازه ای ساختمان است. از آنجایی که غیر ساختای است، می توان آن را از مواد سبک وزن ساخت و در نتیجه به کاهش هزینه های ساخت کمک کرد

کرتین وال ( دیوار پرده ای ) امکان استفاده ایمن از شیشه را در مناطق بزرگ و بدون وقفه ساختمان فراهم می کند و نماهای سازگار و جذابی ایجاد می کند. تنوع محصولات شیشه ای موجود امروزه به معماران و طراحان این امکان را می دهد که هر جنبه ای از زیبایی شناسی و عملکرد را کنترل کنند، از جمله کنترل حرارتی و خورشیدی، صدا و امنیت، و همچنین رنگ، نور و تابش خیره کننده

نماشیشه ای
نماهای مدرن ساختمان

تاریخچه کرتین وال

 

از لحاظ تاریخی، ساختمان ها از چوب، سنگ تراشی یا ترکیبی از هر دو ساخته می شدند. دیوارهای بیرونی آن‌ها باربر بودند و بیشتر یا تمام بار کل سازه را تحمل می‌کردند. ماهیت مصالح منجر به محدودیت های زیادی در ارتفاع ساختمان ها و اندازه پنجره ها میشد . برای اولین بار در اوایل قرن بیستم در ایالات متحده امریکا نمای کرتین وال معرفی شد . در سال 1960 با توسعه فناوری و استفاده گسترده از فولاد سازه ای به ستون های نسبتا کوچک این اجازه را داد تا بار های بیشتری را تحمل کنند .

پس سیستم کرتین وال بدون فریم یا کرتین وال فریم لس  برای ساختمان های بلندتر و طراحی های مدرن توسعه یافت.

با رشد صنعت و ساختمان در سال 1970 سیستم کرتین وال فریم لس ، به عنوان یکی از مدل های نوین نمای ساختمان بسیار مورد توجه قرار گرفت و به تدریج  به یکی از محبوب ترین روش های نمای ساختمان در سراسر جهان تبدیل شد . و امروزه کرتین وال فریم لس در ساختمان های محتلفی از جمله ساختمان های مسکونی، تجاری، هتل ها و اداره بکار گرفته میشود . فریم لس ها به دلیل ظاهر زیبا و عملکرد بهتر در انتقال نور به داخل ساختمان ،همچنین کاهش هزینه های ساخت و نصب ، بسیار رواج پیدا کرد .

انواع کرتین وال

کرتین وال ها بر اساس محل تولید به دو دسته تقسیم میشوند : کرتین وال یونیتایز ، کرتین وال استیک . حال چگونه بفهمید کدام یک برای ساختمان شما مناسب است ؟

کرتین وال یونیتایز ( کرتین وال یکپارچه )

یونیتایز ها از واحد های شیشه ای بزرگی تشکیل شده اند که در داخل کارخانه ایجاد و پوشش داده میشوند ، سپس به محل ساخت و ساز ارسال میشوند . این واحد ها بر روی سازه ساختمان ها نصب میشوند . کرتین وال یونیتایز ، به دلیل تحمل شدید فرایند ساخت در محیط های جوی کنترل شده ،دارای کیفیت بسیار بالایی هستند ، و این تنها یکی از ویژگی های بارز این سیستم است.

یکی دیگر از  مزایا این سیستم سرعت واحد نصب آن است . به دلیل اینکه هیچ شیشه ای در محل وجود ندارد.

 کرتین وال استیک

اگر ساختمان شما با مشخصات یونیتایز ها مطابقت ندارد ، بهتر است از کرتین وال استیک بهره ببرید .

تفاوت کرتین وال استیک در روش ساخت و محل سرهم کردن اجزای دیوار شیشه ای ان است . همچنین زمان تحویل این سیستم نسبت به یونیتایز کوتاهتر است.

سیستم کرتین وال استیک را میتوان کار در محل اجرای پروژه تعریف کرد . از مزایا این سیستم مقرون به صرفه بودن برای نماهایی است که متراژ کوچکی دارند و یا شرایط پیچیده زیادی دارند.

کرتین وال فریم لس ( یو چنل )

در کرتین وال فیس کپ شیشه کرتین وال روی نما توسط نگهدارنده های مخصوص به هم متصل میشود .

و به دلیل پیدا بودن پروفیل در این سیستم زیبایی نما تا حدی تحت الشعاع قرار میگیرد. برای برطرف کردن این مشکل سیستم یو چنل ایجاد و مورد استفاده قرار گرفت .

در کرتین وال یو چنل از لامل های عمودی و افقی برای شبکه بندی سطح خارجی نما استفاده میکنیم .در یوچنل ها دیگر خبری از درپوش های الومینیومی نیست . و تنها فضایی به عرض 2سانتی متر بین شیشه ها وجود دارد که عموما با چسب های مخصوص اب بندی میشود .

از مزایا کرتین وال یو چنل سطح خارجی یکنواخت  آن است که هم باعث افزایش نوردهی در ساختمان و داشتن نمایی شفاف میشود.

هزینه تمام شده سیستم یوچنل از بقیه سیستم های کرتین وال کمتر است .

اب بندی و هوابندی استانداردی دارد و …

کرتین وال آلومینیومی | معرفی، ساختار، انواع و مزایا
نما شیشه ای

اجزا تشکیل دهنده کرتین وال

1 مولیون

2 ترانزم

3 شیشه نما

4 انکور

ساختار کرتین وال
اجزای تشکیل دهنده نما کرتین وال
مزایا سیستم کرتین وال
  • سیستم کرتین وال به دلیل توانایی خود در جلوگیری از نفوذ اب و هوا شناخته شده اند. زیرا دارای قسمتهای ساختاری کمتری هستند و احتمال نفوذ عناصر در انها کمتر است .
  • کرتین والها با پراکندگی نیروی جنبشی که در سراسر نما ، باعث کاهش نوسان در نما میشوند و در ایمن تر شدن ساختمان موثر اند.
  • کرتین وال با پوشش مناسب باعث کاهش هزینه های عملیاتی یک ساختمان میشود ، زیرا بازده حرارتی یک ساختمان را بهبود میبخشد
معایب سیستم کرتین وال

از مهم ترین معایب آن میتوان به هزینه ساخت و نگهداری بیشتر آن نسبت به باقی نما ها اشاره کرد .

همچنین امکان زنگ زدگی و خوردگی در مرور زمان برای شیشه و الومینیوم وجود دارد.

از دیگر نکاتی که لازم به ذکر است نحوه نصب و اجرای سیستم است . چون از نمای بیرون ساختمان نصب میشود ممکن است در شرایط جوی نامساعد به تاخیر بیفتد.

کرتین وال یو چنل
کرتین وال یو چنل

سوالات متداول

 کرتین وال ها میتوانند چه میزان وزنی تحمل کنند؟

کرتین وال ها نازک و سبک اند و معمولا از الومینیوم و شیشه تشکیل شده اند . این نماها سازه ای نیستند و با طراحی تنها قادر به تحمل وزن خود هستند.

قیمت کرتین وال بالاتر است یا پنجره های عادی

نصب کرتین وال زمان بیشتری می برد ، نیازمند نیروی انسانی و تجهیزات تخصصی است پس قیمت بالاتری از سیستم پنجره ای عادی دارد.

ایا کرتین وال ها عایق صوتی هستند ؟

فریم کرتین وال ، مولیون ها و حتی شیشه میتوانند به عنوان مسیر انتقال صدا بین اتاق ها و طبقات عمل کنند . بنابراین میتوان استفاده از شیشه های دوجداره پر شده یا گاز ارگون این انتقال صوت را کاهش داد.

چه ساختمان هایی از کرتین وال استفاده میکنند ؟

معمولا در ساختمان های بلند و مدرن مورد استفاده قرار میگیرد . هرچند در ساختمان های کوچک هم قابل اجراست اما با هزینه بیشتری همراه است و صرف اقتصادی ندارد .

امیدواریم که از توضیحات این مقاله بهره کافی را برده باشین . همکاران ما در شکرت تتاالومینیوم اماده خدمت رسانی و راهنمایی بیشتر شما عزیزان در زمینه معرفی انواع مقاطع  کرتین وال و اجرا انواع نماهای مدرن هستند . با ما در ارتباط باشید

مدیر فروش : 09121908363

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank