blank
لیفت اند اسلاید

پنجره لیفت اند اسلاید. معایب و مزایا

پنجره لیفت اند اسلاید
پنجره لیفت اند اسلاید

الودگی صوتی ، افزایش جمعیت و الودگی هوا از مسائل مهم جهان امروزی است . به همین دلیل طراحان و معماران در تلاش اند این عوامل را در محیط کار و زندگی کمتر کنند . همین مسائل منجر به تولید پنجره ها و درهایی شده است که با اشغال کمترین فضا ممکن، بهترین مانع در برابر عوامل بیرونی اند.

مدل های زیادی از درب و پنجره های کشویی وجود دارند که به عنوان راه حلی هوشمندانه امروزه در اختیار ما قرار دارند . از جدید ترین محصولات کشویی ، پنجره های لیفت اند اسلاید هستند .

یک درب و پنجره کشویی عایق با بازشو بزرگ !

که این سیستم یک انتخاب عالی برای مکان هایی است که چشم انداز زیبایی دارند .

پنجره لیفت اند اسلاید ( lift & slide)

لیفت اند اسلاید ها از درب های مدرن امروزی اند که توانسته اند محبوبیت زیادی بین مردم کسب کنند و بسیار مورد استفاده قرار گیرند .

هوابندی در این سیستم از طریق لاستیک های EPDM  است که برای جلوگیری از اصطحکاک لاستیک که مانع حرکت پنجره میشوند ، انجام میگیرد. این پنجره ها ، همانطور که از اسمشان معلوم است ، با چرخاندن دستگیرشان ، ابتدا 5 سانتی متر به سمت بالا حرکت میکند . یعنی 5 میلیمتر از فریم بلند میشود ، این حالت را ( lift ) میگویند و بعد با چرخ هایی که برای این درب ها طراحی شده اند ، در راستای افقی به سمت چپ و راست ، حرکت میکنند که به این حالت هم ( slide ) میگویند .

این نوع عملکرد این پنجره ها باعث به وجود امدن یک ویژگی بسیار عالی در انها میشود که آن عایق بندی کامل درب است .

و همین ویژگی باعث شده قیمت لیفت اند اسلاید ها نسبت به بقیه کمی بالاتر باشد .

پنجره لیفت اند اسلاید
پنجره لیفت اند اسلاید

عملکرد پنجره lift & slide

پنجره در این مدل به دو حالت بسته و باز به صورت لیفت عمل میکند ، بدین شکل که دستگیره به سمت بالا چرخیده میشود و یراق بازشو رو به بالا میکشد و پنجره را از فریم تا حدود 5 میلیمتر بلند میکند ، در این حالت دیگر درگیری بین پروفیل و لاستیک وجود ندارد . و زمانی که پروفیل در حالت قفل قرار دارد ، پنجره روی فریم مینشیند و در هر چهار طرف لاستیک ها درگیر میشوند که هوابندی از طریق لاستیک در اینجا انجام میگرد.

این سیستم قابلیت طراحی در ابعاد 605*208 و وزن 300دتا 900 کیلوگرم را دارد و عرض لنگه در پنجره های لیفت 2متر حداکثر ارتفاع در انها 3متر میباشد . پنجره لیفت اند اسلاید

مزایا پنجره lift & slide

. دارای راحت ترین نوع بازشوندگی

. این سیستم نمای یک تیکه برای ساختمان به وجود می اورد

. نسبت به پنجره های کشویی ظاهر شیک تری دارند

. پنجره های لیفت پروفیل های سنگین تری نسبت به کشویی ها دارند

. بالا ترین عایق بندی را داراند

قابلیت نصب هرگونه شیشه را دارند

تحمل وزن تا 900 کیلوگرم توسط هرلنگه

. یراق الات استفاده شده در این سیستم ایتالیایی و المانی میباشند.

و…

معایب پنجره های lift and slide

تنها موضوعی که شاید از معایب سیستم باشد قیمت بالایی است که به دلیل یراق الات و کیفیت آن است .

پنجره لیفت اند اسلاید
پنجره لیفت اند اسلاید

در های لیفت اند اسلاید برای کدام نما ها مناسب اند :

زمانی که در مقابل خانه یا ویلای خود منظره ای زیبا ، دریا ، استخر ، جنگل .. داشته باشید ، وجود هر مانعی از لذت دیدن منظره کم میکند . سیستم های لیفت اند اسلاید یکی از بهترین گزینه ها برای داشتن دید کامل از مناظر اند .

تفاوت درب و پنجره لیفت اند اسلاید با پنجره های ریلی

. درب و پنجره های  لیفت و ریلی هر دو نوع پیشرفته انواع قدیمی تر پنجره های کشویی اند . طرز استفاده هر دو براحتی است و میتوان گفت هردو عایق بسیار خوبی در براربر حرارت و صدا هستند . در مقایسه با مدل های قدیمی محصولات کشویی ، پنجره های ریلی با امنیت بالاتری اند اما امنیت در لیفت اند اسلاید ها به سرحد خود میرسد .

پنجره های ریلی در پانل های سه یا چهارتایی تولید میشوند ، درب ها روی قرقره ها قرار میگیرند و فرد میتواند درب را به چپ یا راست روی ریل به حرکت در اورد .تفاوتشان هم در همین موضوع است . در لیفت اند اسلاید ها تنها زمانی که در بخواهد به حرکت درآید روی قرقره قرار میگیرد و در بقیه شرایط در حالت کاملا قفل است و با دسته ای که در داخل تعبیه شده است امکان پذیرست . این نکته ای است که باعث امنیت لیفت اند اسلاید هاست . در پنجره های لیفت مکانیزم سه گانه ی قفل و کارکرد ریل ، مانع باز شدن درب از بیرون است .

نکته دیگر اینکه درب و پنجره ریلی را نمیتواند در حالت نیمه باز قفل کرد و باز هم به راحتی روی ریل حرکت میکند . اما لیفت اند اسلاید ها در حالت نیمه باز هم قفل میشود .

. درب و پنجره های ریلی نهایت تا 200 کیلوگرم وزن را میتوانند  تحمل کنند و زمانی که وزن بالاتر میرود باز و بسته کردن در با مشکل روبه رو میشود . در صورتی که لیفت اند اسلاید ها وزن های بالاتری را میتوانند تحمل کنند ، از این رو بهترین انتخاب اند برای پانل های بزرگ تر .

و در نهایت

  . با اینکه درب و پنجره های لیفت اند اسلاید و ریلی از نظر ظاهری بسیار به هم مشابه اند اما تفاوت های بارز این دو باعث شده که لیفت اند اسلاید ها بهترین گزینه باشند و ظرافت و زیبایی را در کنار امنیت به ارمغان می اورند .

پنجره لیفت اند اسلاید
پنجره لیفت اند اسلاید

شرکت تتا الومینیوم با توجه به 15 سال سابقه درخشان در تولید پروفیل ،در و پنجره های لوکس و انواع نما های مدرن میتواند رویای شما در ساختمان را به واقیعت تبدیل کند . افتخار ماست که کارشناسان مجموعه تتا را برای مشاوره امورساختمانی به خصوص در حوزه درب و پنجره های لیفت اند اسلاید برگیزینید.

با ما در تماس باشید

09121908363 مدیر فروش

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank