blank
انواع بازشو پنجره الومینیومی

انواع مدل بازشو پنجره الومینیومی برای ساختمان

انواع بازشو پنجره الومینیومی
انواع بازشو پنجره الومینیومی

همانطور که میدانید امروزه استفاده از درب و پنجره های الومینیومی بسیار متداول شده است . همچنین پنجره های الومینیومی نسبت به  محلی که میخواهند اجرا شوند و کاربری که دارند بازشو های متفاوتی  دارند . در این مقاله انواع بازشو پنجره الومینیومی ساختمان را مختصر توضیح داده ایم امیدواریم برایتان مفید باشد .

انواع پنجره دوجداره

از نظر پروفیل مصرفی انها به دو دسته نرمال و ترمال بریک تقسیم میشوند . نوع قدیمی و معمولی انها مدل نرمال است .  در نوع ترمالبریک پروفیل ها با پوششی جهت عایق بندی بیشتر برای پنجره های دوجداره مورد استفاده قرار میگیرند .

از نظر نحوه بازشو،  پنجره ها به انواعی که ذکر میکنیم تقسیم میشوند :

1: سیستم بازشو تک حالته

از ساده ترین های مدل بازشو پنجره های الومینیومی ، بازشو تک حالته است . در این مدل بازشو ، پنجره روی محور عمودی میچرخد و دارای بازشو 180 درجه است .

blank
بازشو تک حالته

2: مدل بازشو دو حالته

هم روی محور افقی و عمودی تنها با یک دستگیره عمل میکند و قابلیت بازوبسته شدن دارد . این مدل بازشو در پنجره های الومینیومی ساختمان بسار پرکاربرد است .

بازشو دوحالته
بازشو دوحالته

3: بازشو دوجداره کشویی

میتوان گفت از محبوب ترین های بازشو است . لنگه ها روی ریل های مربوط به خود به طور موازی حرکت میکنند . پنجره  دوجداره کشویی  فضای اضافی اشغال نمیکنند و بسیار مناسب پنجره هایی اند که پرده رویشان نصب میشود .

بازشو پنجره کشویی
بازشو پنجره کشویی

4: سیستم بازشو اکاردئونی

این نوع پنجره مانند یک دیوار عایق است و امکان جابه جایی و کنار جمع شدن را دارد . در این سیستم درب ها یا پنجره ها به صورت صفحه ای روی هم قرار میگیرند . از این سیستم بیشتر در ویلا ها استفاده میشود .

 

بازشو درب اکاردئونی
بازشو اکاردئونی

5: سیستم بازشو فولکس واگنی

بازشوی فولکس واگنی به صورت ریلی است و مانند ماشین فولکس عمل میکند . هرچند که این بازشو خیلی متداول نیست .

بازشو فولکس واگنی
بازشوفولکس واگنی

6: پنجره با مدل بازشو فرانسوی

در این بازشو دو لنگه طوری کنار هم قرار میگیرند که دستگیره های هر دو کنار هم قرار بگیرند. این نوع بازشو ها برای درب و پنجره های رو به حیاط و ویلا مناسبند.

بازشو فرانسوی
بازشو فرانسوی

7: بازشو  سایبانی

این پنجره سایبانی در موارد خاص کاربرد دارد . معمولا در سرویس و حمام استفاده میشود . همچنین در زیرزمین که پنجره در ارتفاع بالا است میتوان از این پنجره استفاده کرد .

بازشو سایبانی
بازشو سایبانی

8: بازشو پنجره مدل کلنگی

به بازشویی میگویند که حرکت آن مانند حرکت کلنگ ، تنها از بالا یا پایین باز میشود . این نوع بازشو پنجره برای راه پله ها یا سرویس بهداشتی قابل استفاده است .

بازشو پنجره کلنگی
بازشو پنجره کلنگی

 

9: یکی دیگر از بازشو ها پنجره محوری

این نوع از بازشوندگی بهترین از بهترین حالت های بازشو برای پنجره های الومینیومی دایره ای شکل است که پنجره بر روی قطر دایره میچرخد .

 

بازشو محوری
بازشو محوری

شرکت تتا الومینیوم با تجربه 15 ساله در تولید پروفیل و درب و پنجره های الومینیومی میتواند رویای شما در ساختمان را به واقعیت تبدیل کند . با مشاورین ما در ارتباط باشید

09121908363 مدیر فروش

 

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank