blank
درب و پنجره الومینیومی

درب دوجداره اکاردئونی

درب اکاردئونی
درب اکاردئونی

اگر مشغول ساخت و ساز هستید و به دنبال پنجره های دوجداره برای پروژه های خود هستید ، میخواهیم در این مقاله یکی از درب و پنجره های الومینیومی که بسیار محبوب و رایج شده است ، یعنی درب و پنجره اکاردئونی ، را به طور جامع معرفی کنیم .

ساختار درب های اکاردئونی

 . پروفیل : پروفیل هایی که در این سیستم استفاده میشوند مانند پروفیل درب های کشویی میباشند

. یراق الات: یراق الات استفاده شده در این مدل درب ها ، یراق مخصوص درب های اکاردئونی است.

.شیشه : در پنجره های اکاردئونی ،معمولا از شیشه های دوجداره با تزریق گاز ارگون استفاده میشود .

در اینجا میخواهیم به تعدادی از سوالاتی که روزانه مشتریان ما درباره ی این درب و پنجره های پر طرفدار میپرسند پاسخ دهیم :

کاربرد و نحوه عملکرد درب های اکاردئونی به چه صورت است ؟

همانطور که از نام این سیستم پیداست بصورت اکاردئونی در راستای افقی باز و بسته میشوند .

یکی از بهترین درب هایی که بیشترین بازشو را در اختیار ما قرار میدهند درب دوجداره اکاردئونی است زیرا مانند قاب اکاردئون در انتها کار و در یک گوشه جمع میشود .

درب دوجداره اکاردئونی
درب دوجداره اکاردئونی

مزایا درب دو جداره اکاردئونی

این سیستم یکی از از کاربردی ترین مدل ها میباشد . زیرا به طور یکسان در فضای داخلی و خارجی ساختمان مورد استفاده قرار میگیرد . این محصول پاسخگو نیاز اکثر فضاهای تجاری است . درب های اکاردئونی فضای بسیار کمی را اشغال میکند ، درحالی که میتواند مناطق وسیعی را  پوشش دهد. اکاردئونی ها میتوانند عایق حرارتی و صوتی خوبی باشند با استفاده از شیشه های تک جداره و دوجداره . سیستم هایی از این نوع برای پوشش هایی با دهانه بزرگ مانند رستوران ها ، نمایشگاه ها اتومبیل ، محیط های سرگرمی . … بسار ایده ال هستند . درب و پنجره های اکاردئونی میتوانند شامل تعداد زیادی پانل باشند که میدان دید وسیعی ایجاد کنند بدون نیاز به تغییرات خاصی در ابعاد.

از دیگر مزایا این سیستم :

. ظاهر بسیار شیک و جذاب 

.ضد آب ، قابل شستشو 

.دارای اتصالات کشویی و تاشو

.عایق بندی بسیار بالا 

.نصب اسان 

معایب یا مشکلات مدل اکاردئونی

این سیستم هم مانند بقیه مدل ها محدودیت های خاص خود را دارد :

. دارای محدودیت حداقلی و حداکثری عرض و ارتفاع هستند .

. برای تولید نیاز به پروفیل های خاص دارند .

این ها تنها محدودیت ها هستند و نمیتوان ان هارا به عنوان نقص در نظر گرفت . چون وقتی محصولی با بالاترین کیفیت انتخاب میکنید دیگر جای نگرانی نیست ، تنها کافیست بدانید چه محصولی نیاز دارید و بهترین جایی که میتوانید ان را تهیه کنید کجاست .

برای تهیه درب و پنجره های اکاردئونی میتوانید با کارشناسان تتاالومینیوم در ارتباط باشید .

پنجره اکاردئونی
پنجره اکاردئونی
ابعاد استاندارد پنجره اکاردئونی یا فولدینگ

یکی از مهم ترین نکات قابل توجه در باب پنجره های الومینیومی  ابعاد استاندارد پنجره فولدینگ است . این ابعاد اعلامی دلایل متنوعی دارد و بی دلیل نیست ، از مهم ترین دلایل میتوان به این موارد اشاره کرد :

. از نظر فنی و عملکرد بهتر پنجره

. برای حفظ تقارن و زیبایی پنجره و ساختمان 

.استفاده از بیشترین میزان بازشوندگی

.رعایت اصول ایمنی ساختمان

به طور کلی فضایی که این پنجره قرار است اجرا شود باید حداقل 3 متر عرض داشته باشد تا قابلیت نصب چند ارسی کنار هم را داشته باشد . عرض پنجره حدود 45 سانتی متر تا 120 سانتی متر است و ارتفاع بین 60 تا 240 سانتی متر می باشد . حداکثر طول ریل اکاردئونی قابل استفاده 6متر و حداکثر وزن 100 کیلوگرم است .

نکات مهم در تولید پنجره دوجداره فولدینگ استاندارد

مهم ترین نکته در تولید درب و پنجره های اکردئونی یراق الات سیستم است ، این پنجره ها چون در ابعاد بزرگ تولید میشوند و وزن بالایی دارند ، بنابراین کیفیت و وزن یراق الات بسیار حائز اهمیت است . همچنین نحوه باز وبسته شدن هم نیازمند یراق الات با کیفیت است تا به راحتی دچار مشکل نشود . در صورتی که از یراق الاتی استفاده شود که تحمل وزن و مکانیزم خاص را نداشته باشد ، هم پروفیل و هم یراق خیلی زود اسیب میبینند و پنجره بادوام و کارامد نخواهد بود .

یراق پنجره اکاردئونی
یراق پنجره اکاردئونی

فضاهایی که استفاده از درب دوجداره اکاردئونی مناسب است

 .فضای اداری 

.بالکن منازل 

.تالار های پذیرایی 

.رستوران ها 

. ویلا ها 

قیمت پنجره اکاردئونی

یکی از مهم ترین نکات در انتخاب و خرید پنجره دوجداره ، قیمت است. قیمت این سیستم به عوامل مختلفی بستگی دارد و از مهم ترین آن نوع پروفیل است . در کل قیمت درب و پنجره های اکاردئونی به دلیل طراحی و استفاده زیاد از شیشه و پروفیل نسبت به سایر درب و پنجره های دوجداره بالاتر است . اما در نهایت تعداد لت ها ( لنگه ) های این سیستم قیمت را مشخص میکند ، هرچه تعداد لنگه ها بیشتر باشد قیمت یراق الات هم بیشتر میشود و در نتیجه قیمت کل افزایش می یابد .

شرکت تتا الومینیوم با 15سال سابقه درخشان در تولید پروفیل ، انواع درب و پنجره ( اکاردئونی ، لیفت اند اسلاید ، گیوتینی و…) و اجرای انواع نما های مدرن میتواند تمام رویای ساختمانی شمارا به واقعیت تبدیل کند . با همکاران ما در ارتباط باشید

09121908363

-086-34130883

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank